Wat is het verschil tussen waspoeder en een schoonmaakproduct?

Op sommige schoonmaakproducten staat dat deze ook op vlekken in de was mogen gebruikt worden.
Maar kan ik dan ook bv waspoeder gebruiken om de afwas te doen, of om een delicate vloer mee te schuren?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vind waspoeder nl gewoon een betere geur hebben dan schoonmaakproducten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, schoonmaakmiddelen uit de fles zijn vloeibaar. Als je bijv een vette pan wilt uitkoken, kan je daar rustig Bio-Tex indoen, mooi resultaat. Ook je vloer kan je met waspoeder doen, mits je daar eerst een sopje van maakt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ik zo niet weten, heb wel pannen uitgekookt maar nog niet de vloer ermee gedaan. Het principe van die schoonmaakmiddelen is allemaal hetzelfde: zeepmicellen. Probeer een stukje, als ik mijn kleding uit de was haal, heeft het geen strepen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn veel verschillende vloeren. Op mijn werk reinigen we de badkamer vloeren regelmatig met Biotex. Dit zijn zgn anti-slip vloeren die nogal ruw zijn. Biotex is een prima inweek middel, dus die vloeren maken we goed nat, strooien er biotex over, even schrobben en een half uur in laten trekken. Daarna goed afspoelen met water.
Ik denk dat je op gladde vloeren snel strepen krijgt, maar proberen kan altijd, gebruik zeker niet teveel waspoeder.
Sorry ik heb een andere mening , producten die voor de was machine gemaakt zijn hebben totaal andere eigenschappen . Qua werkzaamheid maar vooral de samen stelling , dus fosfaten en diverse andere chemische stoffen zijn niet geschikt voor de vaat . Of je moet het heel goed afspoelen . Biotex is inderdaad een wonder product , zelfs mensen met vieze wonden kunnen daar mee weken maar de samenstelling is daar niet veilig voor maar als niks meer helpt is dan breekt breekt nood de wet . Ja was poeder kan overal in zo lang het maar niet voor de vaat is .